Alla inlägg under januari 2008

Av Angel - 30 januari 2008 07:28


Frukost: Fralla med skinka/prickekorv+kaffemjölk= 3 points

Mellis: 1 morot = 0 points

Lunch: Lättkorv + potatismos + 1 knäckebröd = 5,5 points

Mellis:

Middag: Kyckling m kotlettbacon + potatis + vitlökssås = 5,5

Mellis: 2 Rågkakor m ost +1 ruta Dark Milk = 5,5 points


Totalt dagens points: 19,5 av 20 points


Sparade: 0

Aktivitetspoints: 4 +2 = 6 points

ANNONS
Av Angel - 29 januari 2008 21:35

Ja då var tisdagen slut. Den försvann i ett nafs för mig. Jag har även idag lyckats äta upp alla points, så jag är nöjd. Stegräknaren slutade på 8.449 steg, lite bättre än igår, men inte mycket. Har funderat lite på vad det ska bli för mat imorgon och tror att det blir kyckling. Är ganska tokig i kyckling, kan nog äta det varje dag. Speciellt med Tandoori krydda som jag är inne i just nu. Men vi får se hur och vad jag känner för imorgon. Eller har ni några goda tips kanske?


Kudden väntar strax så vi syns imorgon. Go natt!


Angel

ANNONS
Av Angel - 29 januari 2008 10:12

Har ni provat något ur Scan's Må Gott serie? Det har jag. Jag har provat på deras köttbullar, kotlettbacon, lättkorv (som falukorv), chorizo, prickig korv och salami. Men sortimentet är så mycket större. Här kommer en länk till dem: http://www.scan.se/magott_2008.asp . Produkterna har endast mellan 7-9 % fett. Så det är bara fritt fram att prova sig fram. Ikväll ska vi ha potatismos med deras Lättkorv (100 g = 3 points om jag inte minns fel) och ugnsstekta grönsaker. Men det här receptet låter också gott: Ugnsstekt lättkorv med ratatouille http://www.scan.se/pagaffeln_2006_visarecept.asp?id=1434 .


Angel

Av Angel - 29 januari 2008 07:21

Frukost: Skepparhalva m skinka = 3 points

Mellis: 1 apelsin = 0 points

Lunch: Chili con carne m ris= 7,5 points

Mellis: 1 apelsin = 0 points

Middag: Må Gott's Falukorv + Potatismos = 5 points

Mellis: Tallrik Lättyoughurt m kanel + smörgås = 4,5 points


Totalt points idag: 20 av 20 points


Sparade:

Aktivitetspoints: 2+2 = 4 points

Av Angel - 28 januari 2008 20:17

....slutar på 8.343 steg.

Hela helgen har stegräknaren fått vila, men den var som sagt på idag igen. Med tanke på att jag kommer att försöka äta upp alla mina points nu så är det desto viktigare att jag rör på mig så att jag får aktivitetspoints att ha till hands ifall jag skulle falla för frestelsen.


Ha en trevlig kväll!


Angel

Av Angel - 28 januari 2008 11:12

 är framför allt:

  • äta upp mina daliga points så gått det går
  • dricka mera vatten
  • äta mera frukt (är dålig på det)
  • försöka att inte spara dagliga points
  • spara endast motions potions

Angel

Av Angel - 28 januari 2008 08:18

Då har min femte vecka börjat. Jag har tänkt till (fniss) under helgen och funderat på skillnaderna mellan då och nu. Jag menar, hur jag gjorde förra gången jag gick ner med viktväktarna och hur jag gör idag. Den stora skillnaden är faktiskt att jag rör på mig mycket mera än vad jag gjorde då (avskydde all motion). Och jag fuskade lite mera då och höll inte slaviskt på vad jag stoppade i mig.

Så då började jag tänka om det är därför jag inte går ner så mycket som jag borde. Eftersom jag rör på mig mera så borde jag kanske äta mera. Alla aktivitetspoints som jag har tjänat in hittills har jag inte räknat med utan tänkt att det får bli en bonus ifall jag fuskar. Men jag borde kanske ta med det i beräkningen. T.ex så promenerar jag till jobbet varje dag. Tempot beror helt på hur "vaken" jag är, men säg att jag går med medeltempo i 20 minuter till jobbet och 20 minuter hem. Det blir 40 minuter varje dag och vad jag har kommit fram till så ger en medelmotion 40 minuter varje dag 2 aktivitetspoints. 2 gånger 5 dagar i veckan är 10 points! (Jösses...blir det sååå mycket?) Sedan tillkommer det points om jag tar lunchpromenader 2 ggr i veckan med 3 points. 13 points i veckan på bara promenader.

Utöver det så sparar jag en hel del points för att ha som en försäkring till helgen så att det inte ska gå snett. Det är inte konstigt att jag inte går ner som jag ska, trott eller ej men det verkar som jag äter för lite. Trodde aldrig att jag skulle kunna göra det. Så med andra ord borde jag äta för alla mina points varje dag och ha mina motionspoints som en säkerhet ifall jag skulle äta tokigt under helgen. Vad tror ni?


Angel

Av Angel - 28 januari 2008 07:22

Frukost: Skepparhalva m skinka + kaffemjölk = 3,5

Mellis:

Lunch: Köttfärsbiff i pitabröd m sallad = 4,5

Mellis: 1 morot = 0 points

Middag: Bönsoppa m 2 små nybakade baguetter = 8 points

Mellis: 1 tallrik Lätt youghurt vanilj med K-special = 4 points


Totalt dagens points: 20 av 20


Sparade points: -

Aktivitetspoints: 2 points (40 minuters promenad)


Presentation

Omröstning

Vilket pålägg har du oftast på smörgåsen?
 Ost
 Skinka
 Korv
 Leverpastej
 Kaviar
 Marmelad
 Bara matfett
 Inget alls

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<<
Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Följ bloggen

Följ Angel's viktblogg - Att leva livet lättare med Blogkeen
Följ Angel's viktblogg - Att leva livet lättare med Bloglovin'

Skaffa en gratis bloggwww.bloggplatsen.se